22 Şubat 2012 Çarşamba

Wat Chalong - Phuket'te bir Tapınak

Maymun şovu izledikten sonra, satın aldığımız tur programına göre sırada Wat (Tay dilinde tapınak) Chalong var. Biz de ilk kez bir tapınağa gideceğimiz için oldukça merak ediyoruz. Yüzümüzdeki merakı farkeden Müslüman rehberimiz uyarıyor:
- Yalnızca bakıp çıkın, sakın dua edeyim demeyin! Biz asla putlara dua etmeyiz!
Şu ana kadarki anlattıklarından, İslam'a bakış açısını iyice anladığımız bu adam (bir kaç kez evlenmesi mesela) şimdi kalkmış bize din öğretiyor! Rehberin hayata ve dine bakışı, şimdi de küçük çocuğa öğretir gibi yaptığı mantıksız uyarısı, gezinin bu bölümünde de beni deli etmeye devam ediyor. Rehber bizi yarım saat sonra bıraktığı yerden almak üzere gidiyor. Haydi güle güle!

Biz de alışık olmadığımız, belgesellerde, dergilerde gördüğümüz bu mimariyi dikkatle inceliyoruz. Dini bir yerin bu kadar renkli olması, yapıların, bahçenin son derece bakımlı olması ilgimizi çekiyor.
Tapınağın küçük bölümüne giriyorum. Sıcaktan eriyorum.
Budaların ortasındayım. Önümde küçük bir yatan Buda...

Tapınağın nilüferlerle dolu bahçesi. Müthiş değil mi?
Manzaraya karşı bir fotoğraf için 200 dereceye getirilmiş bir fırına giriyorum :) Üstelik ayaklarım çıplakken o aşırı ısınmış taşlara basa basa...
Bahçe o kadar güzeldi ki...
Solda dua edilirken. Sağda yeni yiyecekler sunulurken.
Nereye doğru ilerliyorum?
Tüm tapınaklarda aynı şey var: Altın rengi alüminyum folyoya benzer bir malzemeyle Buda'ları kaplıyorsunuz. Folyolar benim önümde görünen kaplarda duruyor. Fotoğrafta ben de bir deneme yapıyorum.

Bahçede bir fil figürüyle. Fotoğrafın sol kısmında da bir çok fil var. Fil Tayland'da çok önemli, bolluğu temsil ediyor. Ayrıca uğur getirdiğine inanılıyor.
Bu da içeride çektiğimiz bir video... Gördüğünüz gibi ben incelemedeyim :)

5 yorum:

Aybike dedi ki...

Gezinin son gunu rehberi bir fildisiyle kovalamissin gibime geliyor! Gercekten cok guzel ve degisik yerlermis, sayende gitmis kadar olduk :)

kisakahvemolas dedi ki...

Hahahhaa :) Keşke kovalasaydım valla, beni sürekli sinir etti o gün! Bu arada yazmayı unutmuşum ama, tapınaklara girerken kolsuz kıyafet serbest, sadece bacakların biraz kapalı olması ve ayakların da çıplak olması gerekiyor. Ölçüsünü tam hatırlayamıyorum şu an. Bu yüzden içeri girerken üzerime havlumu sarıyordum, fotoğraflarda da bu yüzden ucube gibi geziyorum :)

Aybike dedi ki...

Kac gundur Kisa Kahve Molasi yazilarinda mahrum kaldik ama ozledik walla :)

Evy dedi ki...

COk guzel ya resimler, kiskandim :D
http://maffionista.blogspot.com/

kisakahvemolas dedi ki...

Çok teşekkür ederim... Evet maalesef blog yazılarımı aksattım :( Ama devam edecek...