10 Ekim 2014 Cuma

Amerika'da Doğum / Gelmeden Yapılacaklar

Hastaneye gidiş yolunda tombiş ben
Doğumu Amerika'da yapmayı düşünüyorsanız, öncelikle tüm testlerinizi İngilizceye çevirtmeniz bir hayli işinizi kolaylaştırır. Eğer bu mümkün değilse de doktorunuzla ilk görüşmenizde ne testleri yaptırdığınızı tek tek anlatmalısınız. Yoksa Amerika'da test yaptırmanız gerekebilir ve bu testler çok pahalı olabilir. Ayrıca bazı tıbbi terimlere hakim olmadığınız için çifte test yaptırmak durumunda kalabilirsiniz, sanırım en kötüsü de bu olur.

Kurbanlık koyun gibi doktorum Alvi'yi beklerken :)
Illinois Eyaletine gelecekler için gerekli test listesini aşağıya yazacağım. Eyaletten eyalete bazı değişiklikler olabilir. Gelmeden önce hastanenizi belirlerseniz, hastane ile yazışıp gerekli testleri çıkarabilirsiniz.

- Down Sendromu Testi (Ne yapıldıysa, 2'li test, 3'lü test, 4'lü test, yaptırdıysanız amniyosentez vs gibi tüm testleriniz)
- Gonorea
- Klamidya
- Hepatit B
- HIV
- VRDL
- Glikoz Testi ( Canan Karatay'ın tv'de anlattığının aksine ABD'de bu test zorunlu.)
- Kan grubunuzu gösteren belge ( ABD fiyatı 3,5 dolar)
- Rubella
- Toksoplazma
- Smear Testi
- Kan ve İdrar Testi değerleri
- Ultrason Raporu (Bu ultrason fotoğrafınız değil, plasentanızın nerede durduğu gibi bilgileri içeren doktorunuzun yazdığı detaylı bir rapor. Bunu Türkiye'de detaylı ultrason çektirdiğinizde veriyorlar.)
- Kistik Fibrozis testi ( Bu testi ben bilmiyordum, burada yaptırdım, 60 dolar tuttu.)

Hemşire Gloria kan alırken. Burada kan alma çok değişik, iğnenin battığını bile hissetmiyorum.
Normalde kan görmeye ve iğnenin batış görüntüsüne dayanamadığım için işte böyle kafamı çeviririm.
Ama bir türlü iğneyi batıramadı diye düşünürken koluma bir baktım 2.tüpe geçmiş.
İşte bu da, burada önerilen günlük yemek miktarları. Ben bunun 3 katını filan yiyorum onu söyleyeyim. Hele bu aralar şekerli şeyler yemeden duramıyorum. Bu yüzden 35. haftaya girerken yaklaşık 15 kilo aldım bile! :)

Hiç yorum yok: